Mnoho žen si stěžuje na to, že jejich vlasy vypadají nezdravě. Snaží se tedy investovat do všech možných zázračných přípravků, od kterých očekávají, že jim tento nepříjemný stav pomohou změnit.
o   Někdy není ale chyba v samotných vlasech.
o   Někdy je potřeba jen tak trochu změnit jídelníček.
zamyšlená slečna
Nedostatek některých důležitých látek se projeví především na vlasech, nehtech a pleti. Na tvorbě keratinu, který je pro vlasy nezbytným, se podílejí vitamíny řady E, C a D. Kromě nich potřebují naše vlasy i dostatečnou zásobu železa, hořčíku a selenu. Jestliže tedy do svého jídelníčku zařadíte mléčné výrobky, špenát, sladké brambory, vejce, ořechy, banány, mrkev, celozrnné výrobky a dostatek ovoce a zeleniny, Vaše vlasy Vám za to určitě poděkují. Pitný režim by měl být samozřejmostí.

Pomůže příroda

Spoléhejte tedy raději na přirozenou ochranu a výživu vlasů. Na chemii je vždy dost času. K pozvednutí kvality vlasů můžeme tedy zajít i do přírody. A určitě nemusíme chodit daleko. Přírodní lékárna nabízí celou řadu surovin pro výživu a krásu našeho vlasového porostu.
–         Základní výživu dodá vlasům rakytník, který je bohatým zdrojem vitamínů. Za účelem ošetření vlasů si můžete pořídit v lékárně rakytníkový olej, který vetřeme do kůže na hlavě třicet minut před umytím vlasů.
–         Kvalitu a hustotu vlasů může ovlivnit obyčejná kopřiva dvoudomá.
–         Výluh z lopuchového listu dokonce dokáže i zlepšit kvalitu vlasové pokožky a zabraňuje vypadávání vlasů.
–         Pro lepší lesk bylinkářky doporučují heřmánek a podběl. Za tímto účelem můžete použít i mandlový, jasmínový nebo lněný olej.
–         Pro běžné mytí vlasů je používá mydlice lékařská, kostival nebo proskurník.
žena s rukama zkříženýma

Stres škodí i vlasům

Doslova zabijákem pro krásné vlasy je samozřejmě stres. Ten je tak trochu ošemetný. Vliv stresu na vlasy poznáme až za nějaký čas. A to už můžeme být v naprosté pohodě.